Translate

søndag den 19. januar 2014

Såning af efterårs-vinter afgrøder

En uger efter jeg såede rugen, gik jeg igang med at så lidt grøntsager til vinteren, og til senere brug næste sommer og efterår..
 Det mørke i bedene er såjord som jeg har hældt ned i hullerne hvor frøene er sået.. dog er det ikke kommet i alle hullerne.. (se nederst i opslaget for skitse og forklaring)
 Jeg har sået..
Bed 3:
Slange hvidløg – 1. års topløg
Slange hvidløg – 2. års topløg
Estisk rød slange hvidløg – 1. års topløg
Estisk rød slange hvidløg – fed
Slangehvidløg, hårdnakket - 1. års topløg
Løg (ukendt slags og sort)
Salat (Lattuga) (2 rækker)
Hovedsalat
Spinat (3 rækker)

Bed 2:
Sukkerært (2 rækker)
Hestebønne (2 rækker)
 Bagefter kom jeg dug henover, for at give frøene lidt varme til at spire..
 Her kan i se hvordan jeg har sået frøene i mit højbed.. De ligger forskudt for at udnytte pladsen bedst muligt.. Jeg kunne godt have sået dem endnu tættetere, for at have mere, men det er ikke nødvendigt på denne tid af året. Om foråret kan det blive en anden sag.
Her er en beskrivelse af hvad der er sået, og de farvede striber beskriver hvordan de er sået.. se forklaring på billedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar